Friday, September 7, 2012

Banyak citer la pulak....

Assalamualaikum.......

pagi tadi ada larian kemerdekaan peringkat maktab (tak tahu kenapa aku suka gelar kampus aku maktab walaupun dah naik taraf kepada ipgm..) ...mula-mula buat senamaerobik yg diketuai dak2 pj sem 4...pastu baru lari..tapi kitaorg geng2 sem 8 ni tak lari..duk berjalan je..hahaha...pastu yang tak tahannye guna jalan pintas..hahaha..mengarut r abg2 senior ni...duk bergambar la..yang sorg kwn aku ni zaki som nek motor..haha..xleh bla..

erm...dua hari lepas ad dak junior kos pj hilang motor..kena curi..siap ad gmbr ag pencuri tu di'snap' oleh cctv kat papk guard...dah lama dah kes kecurian motor tak berlaku kat mktb aku..zaman2 dulu ad la mas aku belum msk ag mktb..kes kena curi kat masjid mktb pun ad ms bulan ramadhan..manusia oh manusia...

bnyk persoalan tntg kes curi motor ni:

1. mcm mn pakguard boleh lepas senang2 je diorg tu masuk?
2. lau nk diikutkan masa kecurian tu mengambil  masa yang sangat singkat...adakah diorg mmg pakar..atau..
3. pastu, mcm mn diorg blh tahu asrama lelaki yg mmg bnyk motor...??

 atau

adakah ada org dalam yg menolong mereka??
org dalam??
means...
1.pelajar?
2.pekerja?

erm...kesian sgt...motor bukan senang nk beli...bukan mcm beli goreng pisang...kita doakn agr dak pj ni tabah menghadapi ujian ini...sgt besar ujian utknya...

esk, aku ada seminar /ceramah/ntah la..dgr cerita / pengalaman dgn apis...dia ni bekas pljr ipgkb, dah 2 tahun keje jd guru...pernah menang anugerah dalam pnp peringkat antarabgsa...ni blog dia: apistakkisah.blog spot..

dan melalui blog dia, aku n kwn2 kena siapkan asgment edu..'ASAS KEPIMPINAN & PERKEMBANGAN PROFESIONAL"...erm..nak kena kaitkan cam ne erk?erm..takpe2 esk kita jumpa dulu dgn tuan punya bdn blog ni..huhu...

 


No comments:

Post a Comment